mandag den 5. oktober 2009

Hvad er det??

Nu opdateret med de svar, nedenfor.
Denne slående plante vokser i vores hegn linje. Kan nogen forklare mig det? I første omgang tænkte jeg det kunne være en slyngelstat tomat, men nu er jeg spekulerer på, om det mere som en peber. Det er i nærheden af en nabo's tidligere haven. Tror du, det er noget native, eller noget undsluppet fra haven? Du kan se bladet lige over wiren på højre side af billedet.

Se den på hovedet T? Det er stilken af dette anlæg. Any ideas? !

UPDATE: Tak til Greenmantle (hele vejen fra UK), jeg har et svar - Bittersød Natskygge (Solanum dulcamara). Det er ikke så giftigt som nogle af de natskygge familien, men stadig giftige. Det er ikke på den lokale skadelige ukrudt listen (kun en ukrudtsplante anledning til bekymring). Se dette link for scoopfrom King County, Washington.
Jeg tror, jeg vil lade det være på mit \ "til at overvåge \" listen, i det mindste for en anden sæson. Mens mange sorter er velkomne i hegnet række (en mini hække), grasserende, er bølle vinstokke ikke velkommen! Vi får se ...

Ingen kommentarer: