søndag den 12. april 2009

Scary flytte

En gang om året Martha Stewart offentliggør hendes fineste udstedelse af Leve. Før du starter ridiculing mig for at sige, at (jeg var lambasted nogen tid siden, da jeg indsendt ca Felder farende fordi nogen troede, at jeg var fremme ham) går afhente en kopi af dette års havearbejde spørgsmål (marts, 2009) og se for dig selv . På side 128 er Douglas Brenner's artikel "A New Hampshire Haven" med fotos af Eric Piasecki. Jeg blev straks imponeret og længtes at være i den smukke have Marney Bean, som er omtalt i dette stykke. Som de fleste af os ved, havearbejde er et igangværende arbejde og Bean's Garden er en, der har udviklet sig over en 30-årig span.

Min have er langtfra så smuk, som Bean's, og det er heller ikke så smuk, som dem jeg ser på de fleste af haven blogs jeg besøger. Jeg ser tilbage på det tidspunkt, hvor efter vi først flyttede her, vi ryddet en Junkyard at lægge i vores allerførste vegetabilske og blomsterhave. Havde jeg kiggede videre dengang, i haven i dag, sandsynligvis ville omfatte de fleste af vores 4 acre parti. Vores have er stadig temmelig måder fra at være færdig, og det er okay, fordi som jeg sagde, haver er et arbejde i gang, en never ending arbejde i gang, og jeg tvivler på vores haven vil nogensinde være fuldstændig (i det mindste ikke i følelse af noget bliver færdige eller gjort).

Og måske kan jeg sige det samme om min blog. Jeg synes at være konstant arbejder på det, der forsøger at befrugte (selv, himlen forbyde det, ved hjælp af kemikalier), dyrke, udbrede og igangsætte nye vækst, i håb om at give lidt Terroir når det hele er sagt og gjort. Jeg ser på en mulig repotting, dvs ny skabelon, på nuværende tidspunkt. Jeg har stadig læring, og som jeg går, nye og gamle venner Dave og Jennifer har været så venlige at tilbyde deres hjælp. Jen er en web-udvikler, og Dave ved mere end jeg om blog skabeloner og hvad ikke. Men det er goin at være en skræmmende flytte. Jeg har uploadet og gennemgået en ny tre kolonne skabelon og blev opmærksom på det faktum, at jeg ville miste alle mine widgets, herunder Googles AdSense (tilføjelse det var en lille smule mere engagerede end andre). Men Dave siger "det hjælper med til at trimme de ting, du ikke ønsker længere. " Jeg har stadig arbejdet op mod til at skifte, så det vil ikke ske endnu. (Men det vil ikke blive længe.)

I'm thinkin det var omkring fem eller seks år siden, da jeg først mærke til det, vi alle seein, der finder sted inden for vores fødevarer system lige nu. Folk er begyndt at vise op om, hvad de spiser, hvor den kommer fra, og mange af os er stadig vores egne. Fællesskabet støttet landbruget synes at være pickin fart på tværs af nationen, og det er en god ting. Her er, hvad en lokal gård gebyrer for deres ugentlige producere kurve og en beskrivelse af deres program.

Grundlæggende Andel: Cost $ 490; Weekly afhentning
Halvdelen Andel: Cost $ 295 og Semi-ugentlig afhentning

Den halve Share får Basic aktiebeløb på producere, men kun hver anden uge. De kommende uger, at den halve andel abonnenter kommer for produkter er baseret på begyndende enten første eller anden uge af sæsonen. Abonnenten kommer hver anden uge. Den første pickup er tildelt af Meadow Rock Farm.

Vores gennemsnitlige sæsonen er omkring 21 uger, så for en fuldstændig dele det gennemsnit ud til $ 23.00/week.
Betalingsbetingelser: ($ 50 depositum er nødvendigt at reservere dit medlemskab)
1) Betal i fuld, kontanter eller check, som 1. maj 2009. ($ 10 besparelser rabat i alt)
2) To betalinger, May 1. og den 1 juni. (Nr. besparelser rabat)

Leo Hickman, Guardian reporter, interviewet Slow Food stifter Carlo Petrini, som sagde: "Vi er alle fulde af gastronomi, opskrifter osv. Tænd et TV overalt i verden og du vil se en idiot med en ske. Og alle aviser og magasin har opskrifter og et foto af skaalen taget fra oven som en døde donorkrop. Det er en form for onanism og er masturbatory. Vi skal normalisere fødevarer i stedet for at sige det på en piedestal langt uden for rækkevidde. "

Og jeg høre fra Pundits at middelklasse er ved at forsvinde, er det en tilfældighed, derefter, at jeg føler mig meget, meget gennemsigtig i haven?

Ingen kommentarer: