søndag den 8. august 2010

Happy New Year!

Velkommen, 2010. Og endelig en periode med mægtige fine vejr! Min have har været så langsom ud markere denne sæson, at jeg har kun lige begyndt picking min første bønner og squash. Men her er håbet det er starten på en lang, sensommeren. Jeg gjorde en hurtig stocktake denne eftermiddag, i mellem gør blomme marmelade (I foraged / scrumped / vandt en pose med modne mørke blommer off træet på bach lejede vi på Waiheke for New Year's) og installere en ny kompost bin denne eftermiddag, og Resultaterne blev faktisk temmelig opmuntrende.
Klar til at høste: Den sidste bønner i foråret, plettet lilla 'Albenga' bønner og hollandske lilla podded ærter (alle afbilledet) plus asier, 'ungarske Wax' peber, en række på fem rødkål (mærke, at fire, jeg har bare stirfried ene med smør, stensalt og bunker af friskkværnet sort peber til middag), blodrød-blomstret snowpeas »Cocozelle 'og' Zephyr 'courgetter," Desiree' kartofler 'Cos' hovedsalat, dværg nektariner, dværg ferskner, Florence fennikel , artiskokker, jordbær, boysenberries og tornebusken bær.
Næsten klar: cayennepeber, chili og »italienske flade 'bønner.
Kommer sammen pænt: kvæder, "Granny Smith" og "Blush Babe 'æbler, Kumara, okra,' Hopi Blue 'og' Hawaiian Yellow 'arv majs, miniature sort affyret majs
Blooming dejlige: gorgeous "Edinburgh" georginer, duftende søde ærter & 'ebbe' roser.
Manglende i aktion: endnu ingen tegn på nogen frugt på min ægplanter, agurker, meloner, vandmeloner, græskar ... faktisk alle mine græskarfamilien (bortset fra courgetter) er stadig små og forkrøblede. Og ikke får mig i gang på tomater. De podede planter Jeg betalte $ 14,95 for i oktober har tre frugt på det, men ingen af de andre er endnu blomstring endnu. Lover ikke godt for min plan at bestanden pantry med pasta sauce for vinteren.
Med hensyn til en New Year's beslutning? Jeg har besluttet at konvertere Hunk fra Hunua's skvattet ubrugt hest arena i en pick-din-egen Berry Farm ved udgangen af 2010. Jeg har allerede bestilt 200 avnbøge hedging planter og jeg har design på en fransk formel layout med sten højbede omgivet af grus og pleached frugttræer foring stier og store senge af georginer og solsikker til plukning også.
Når jeg skitserede mine store planer for Hunk, foreslog han et band rotunde sat i en rund plæne klask bang i midten. Det er de store ting om store planer ... de kan være så store som du ønsker, når de er stadig i dit hoved.

Ingen kommentarer: