lørdag den 29. november 2008

Web Services med Network Effect

Dette er en underbygget fra min 1000flowersbloom blog , som jeg syntes var passende

jeg havde været at se på Web 2.0 verden som en serie af data siloer, web services, og nyhedslæsere .
Jeg tror, at der er en anden måde at se på, er så godt som er at
undersøge, hvilke tjenester strækning på tværs af alle websteder og få netværket virkning
ved at gøre det.

Jeg tror, at et ry system er et godt eksempel på en tjeneste
at gør dette, og at de bliver stærkere flere websteder det er indsat
over. Brad Burnham fra Union Square Ventures har en post om, hvorfor det ikke vil arbejde . Mary Hodder var på en Union Square Ventures session i NY, hvor de talte om det:

Mary - "du kan trække data for omdømme fra Ebay .... men de ting om
forskellen mellem, hvad Tim talte om, landkort og Ebay's
omdømme oplysninger er, at den kortlægning data giver mening, når du
trække det ud af systemet, mens omdømme data, fordi Ebay er
så skæv, er det sådan en bizar socialt miljø, alle er under
enormt pres for at gøre den slags, du kender, A + + + bedste salg Jeg har
nogensinde har haft, som jeg mener, vil kun eksistere, hvis den fyr, der var sælger
du de ting kørte mig elementet fra Kansas eller noget, ellers
det er bare sandsynligvis B +. [Så] ... omdømme oplysninger er perfekt eller
Det er forfærdeligt, og når du trækker den ud af, at systemet ... det ikke
kamp op. Den ikke oversætte med andre walled garden omdømme. "

jeg
må sige, at jeg er uenig med Mary Hodder om dette ene. Jeg tror, at
det ville være uhyre værdifuldt at vide, hvad en persons eBay rating
var i andre sammenhænge.

Lad os sige, jeg er på Craigslist - lige nu har jeg ingen tillid mechansim.
Jeg vil meget hellere i det mindste have eBay en selv om det kunne være
ufuldkommen. Jeg synes også, at folk vil forstå, at når en rating
præsenteres som en eBay rating, at de vil være i stand til at contextualize
hvad, der virkelig fører til.

Jo mere omdømme system bruges den stærkere bliver det. En
omdømme system vil være meget vigtigt i yderligere gør det muligt
person til person transaktioner.

Chris

Ingen kommentarer: